جمعرات، 26 مئی، 2005

كروسيڈ Crusade

(Crusade)
جاتي ەوئى نسل كے لوگ جنهوں نے اسلامى تاريخ ناولوں وغيره كى صورت ميں پڑهى ەے وه صليبى جنگوں كے نام سے اچهى طرح واقف ەيں اب كى نوجوان نسل كەاں تكـ جانتى ەے ميں اس كے متعلق تبصره كرنے كا اهل نەيں ەوں ـ بڑا عرصه هوا هے پاكستان ميں وقت گزارے هوے ـ پچهلے ستمبر ميں دو ەفتے كے لئيے گيا تها اور جوان لوگوں سے گفتگو كا موقع نهيں ملا ـ بات شروع هوى تهى صدر بش صاحب كے دهشت گردى كے خلاف جنگ كو كروسيڈ كەنے سے ـ اور كروسيڈ كا لغوى معنى صليبى جنگ ەى بنتا ەے ـ يا دوسرے لفظوں ميں كيتهولكـ لوگوں كا جەاد كەـ ليں ـ يه جنگيں ناولوں كى حد تكـ تقريبا ساڑهے باره سو سال پەلے ختم ەو گئى تهيں ـ مگر اصل ميں يه كسى نه كسى صورت ميں جارى رٍەيں ليكن مغرب والوں نے اسے كروسيڈ كەنا چهوڑ ديا تها كه صديوں كے تجربے نے مغرب كو بتايا كه اس طرح مسلمان باەمى اختلاف كو بهول كر جنگ كے لئے سنجيده هو جاتے هيں ـ بش صاحب نے بهى طاقت كے نشے ميں چور كروسيڈ كەـ تو ديا ليكن اس بات كے غير معقول ەونے كا احساس هوتے ەى وضاحتيں وغيره كرنے لگے ـ ائيں ان كروسيڈ جنگوں كو تاريخى طور پر ديكهتے ەيں ـ

صليبى جنگيں مختصر تاريخ

ياصليبى جنگوں سے مرادجنگوں كادو صديوں پر محيط وه سلسله ەے جو بنيادى طور پر ويٹيكن يعنى كليسا كے احكامات كے مطابق مسلمانوں لے خلاف مصر اور فلسطين ميں لڑا گيا ـ ان جنگوں كے سلسلے ميں مغربى لوگوں كا مقصد بيت المقدس كا حصول تها ـ بيت المقدس جو كه تينوں مذاەب اسلام يەوديت اور عيسائيٌوں كے لئے يكساں مقدس ەے ـ 1092 سے لے كر1292 تكـ مسلسل دو سو سال پر محيط ان صليبى جنگوں كو اٹهـ محاربوں ميں تقسيم كيا جاتا ەے ـ پەلى صليبى جنگ 1092سے 1099 كا روح رواں ايكـ فلسطينى راەب پطرس تهاـ جس نے مسلمان سلاطين كے مظالم كى جهوٹى داستانيں سنا كر يورپ سے ١٠ لاكهـ صليبيوں كا لشكر جرار اكٹها كر ليا اور اس وقت كے پوپ اعبن ثانى كے احكامات كے مطابق مسلمانوں اور يەوديوں پر بے انتەا مظالم ڈهاتے ەوئے بيت المقدس يعنى يروشلم پر قبضه كر ليا اور ٨٨ سال تكـ يەاں قابض رٍەاـ
دوسرى صليبي جنگ 1174 سے 1187 تكـ جارى رەىعماد الدين كے بيٹے نور الدين زنگى نے 1169 ميں صليبيوں كے خلاف اعلان جەاد كيا جسے صلاح الدين ايوبى نے اگے بڑهاتے ەوے ١١87ميں بيت المقدس كو صليبيوں كے قبضے سے واگزار كروا ليا ـ قس كے بعد صلاح الدين نے مذيد كچهـ قلعے فتح كئےجن ميں حض الاكرادو وغيره شامل ەيں ـ
تيسرى صليبى جنگ ١١٨٩ سے١١٩٢ تك لڑى گئى ـ١١٨٩ كے اوائل ميں جب شاه فرانس فريڈريكـ بربروصەـ كى زير قيادت صليبيوں كے لشكر كے جمع ەونے كى اطلاع ملى تو صلاح الدين ايوبى نے خليفه وقت كے دستخطوں سے صليبيوں كو وه حضرت عيسى كى وه صليب جس كو كراس اف كروسىفيكشن كەتے تهے اور ديگر تبركاتواپس كرنے اور بيت المقدس كو تمام مذاەب كے لئے كهلا شەر بنانے كىپيش كش كى ـ مگر شاه فرانس نے يه پيشكش مسترد كر دى ـ يوں تيسرى صليبى جنگ كا اغاز ەوا جو فلسطينى قلعه نما شەر عكّه ميں لڑى گئىصليبيوں نے عكّه كا محاصره كيا اور شاه رچرڈ شاه انگلستان كى بحرى مدد سے عكه كا قلعه فتح هوا ـ صلاح الديں نے ەتهيار ڈالنے كى شرائط ميں زر فديەـ كے ذريعے تمام مسلمان اەل قلعه كى رەائى اور صليب الصلبوت كى واپسى كى پيشكش كى ـ
صليب الصلبوت كى واپسى ميں پس پيش پرشاه رجرڈ نے قلعے كے سب مسلمانوں كو قتل كر ڈالاـ
١١٩٢ ميں مسلمانوں نے عكه كے علاوه ديگر صليبى قلعے جافا،رمله اور عسقلدن فتح كئے ـ اور صليبيوں كو پسپا ەونے پر مجبور كر ديا ـ يه وەى جنگ ەے جس ميں سلطان ايوبى نے شاه رچرڈ كے گهوڑے كےمرنے پر اپنا گهوڑا بهجوايا تها ـ رچرڈ جسے مغربى شير دل رچرڈ كەتے ەيں كواپنى بادشاەت كے داخلى معاملات كى خاطر صلح كى شرائط پيش كرنا پڑيں ـ
چوتهى صليبى جنگ ١٢٠٠ء سے 1204ء تكـ عيسائوں نے عيسائوں كے خلاف لڑى ـ قسطنطنيه ميں بازنطينى بادشاه اسحاق فرشته صفت كى حكومت تهى جس كى سلطنت كى كمزورى نے ديگر يورپي طاقتوں كو جارحيت كى دعوت دى ـ يورپ ميں حالات تبديل ەو رەے تهے ـ كليسا اور بادشاەت ميں اقتدار كى كشمكش جارى تهى ـجو اس صليبى جنگ كا موجب بنى وينس كے لوگوں نے اس بەانے سے كه وه يورپ كے متحده صليبى لشكر كو جو مسلمانوں كے خلاف مسيحى جەاد كى غرض سے شام ميں لڑنے كے لئے اكٹها كيا گيا تها،كو مدد دينے اور قسطنطنيه كے غاضب بادشاه اليكسس كو ەٹانے كى غرض سے قسطنطنيه پر دهاوا بول ديا اور بزنطينى دولت كو لوٹ كر خوب دولت اكٹهى كى
پانچويں صليبي جنگ١٢١٥ء سے ١٢٢١ء لڑى گئى ـ سلطان صلاح الدين ايوبى كى وفات (٣ماچ ١١٩٣ء ) كے بعد ايوبى سلطنت انتشار كا شكار تهى جس سے صليبيوں نے فا'ئدە اٹهانے كا سوچا ـ اس سلطنت كو سلطان ايوبى كے بهائى الملكـ العادل نى مجتمع كيا الملكـ العادل (بعد ازاں اس كے بيٹے ملكـ الكامل)كے دور حكومت ميں يورپ كى متحده قوت نے بارنطينى سلطنت سے لوٹے گئے خزانے كى مدد بهى حاصل تهى،اپنے بحرى بيڑے كے ذريعے مصر كے شمالى ساحلپر دهاوه بول ديا اور يه لوگ اسكندريه اور دمباطفتح كرتے ەوے قاهره كے مضافات ميں منصوره تكـ آ پەنچے صليبيوں نے سلطان كى اس پيشكش كوٹهكرا ديا كه يروشلم لے لو اور مصر سے واپس چلے جاؤـ ليكن جب دريائے نيل كى طغيانى ،كمكـ كى نايابى ،قحط،اور صليبى لشكر ميں پهيلى وباؤں نےلشكر كو تباه كر ڈالاتو حالات مسلمانوں كے حق ميں هو گئے ـ مگر سلطان كى دريا دلى نے صليبيوں كو امان دى ـ اور صليبى لشكر آٹهـ سال كى صلح كى شرط پر واپس لوٹ گيا ـ
چهٹى صليبى جنگ يه جنگ 1247ء سے 1254ء تكـ جارى رهى اس جنگ كو منصوره كى دوسرى جنگ بهى كهتے هيں ـ منصوره كى پهلى جنگ كى طرح اس دفعه بهى صليبى لشكر بحيره روم سے مصر كے شمالى ساحل پر اترے اور دمباط پر قبضه كر ليا ـ سلطان ملكـ الكامل كى وفات كو خفيه ركهتے هوے اس وقت مصر پر سلطان كى ايكـ هوشيار عقلمند كنيز شجرة الدر كى حكومت تهى جس نے مختلف النسل سرداروں ،خاص طور پو مملوكوں كى بدولت صليبيوں كو منصوره كا محاصره كرنے پر برى طرح شكست دى ـ اس جنگ ميں مملوكـ سردار ببيرس(بعدازاں ) سلطان ببيرس كا كردار واضع هو كز سامنے ايا ـ اگرچه صليبيوں نے منصوره كى پةلى جنگ كو مدنظر ركهتے هوے حكمت عمكي ترتيب دى تهىمگر اس وقت كے مسلمانوں كى بهتر حربى صلاحيت، غير موافق موسم اور مقدر كے سامنے نه ٹهر سكے ـ ويں سينٹ لوئس كي زير قيادت صليبيوں كو نه صرف مصر بلكه فلسطين سے بهى هاتهـ دهونے پڑےـ
ساتويں صليبى جنگ1267ء سے 1271 ء تكـ جارى رهىـ اس وقت شام اور مصر كے تخت پر مملوكـ سردار ببيرس متمكن تها ( جوكه پهلے غلام تها) وي وەى ببيرس سلطان هے جس نے منگولوں كو شكست جيسى چيز كا مزه چكهايا تها ـ اس سردار نے اپنے سياسى تدبر اورعسكرى مهارت كى بدولت آپنى حكمرانى كے اغاز سے هى فلسطين ميں واقع صليبى قلعوں كا صفايا كرناشروع كرديا تها ـ اس سے متاثر هو كر سينٹ لوئس ايك اور صليبى جنگ كى منصوبه بندى كى ـ انتياريوں كى اطلاع كى تصديق پر سلطان ببيرس نےاپنى موت كى جهوٹى افواه اڑا دى اور تيونس كے حكمران كے ذريعے مصر پر حملے كى تجويزى دعوت دى جس ميں تيونس كے ساحل كى پيشكش بهى شامل تهى ـ مصر پر حملے كے لئے سينٹ لوئس كا يه لشكع تيونس كے ساحل پر اترا مگر اس ساحل كے انتهائى خراب موسم ناقابل برداشت دهوپ،متعفن اور شورزده زمين ،طاعون كے سبب سينٹ لوئس اور ولىعهد(فرانس)سميتبهت سے صليبى سردار اور فوجى هلاكـ هو گئے اس لئے اس لشكر كو پسپا هونا پڑا ـ سلطان ببيرس نے آپنے تدبر سے بغير كسى لڑائى كے يه جنگ جيت لى ـ بعد ازاں سلطان ببيرس نے فلسطين اور شام ميں واقع عيسائى رياست كو بهت هى محدود كر ديا تها ـ
آٹهويں اور آخرى صليبى جنگ 1270ء اور ١٢٩١ء كے دوران لڑى گئى ـ شاه انگلستان كى زير قيادت اس جنگ ميں منگولوں كے ٨٠هزار كے قريب ايك بڑے لشكر نے بهى حصه ليا تها ـ جنهيں ببيرس كى وفات (1288 )كے بعد اس كے جانشين اور سابقه غلام قلاؤن نے فلسطين كے شهر حمص كے قريبهما كى وادى ميں شكست فاش دى ـ بعد ازا سلطان قلاؤن كى وصيت كے مطابق سلطان قلاون كے جانشين بيٹے الملكـ الجليل نے عكه كى اخرى صليبى قلعه بند رياست كو انتهائى سخت معركے كے بعد ١٢٩٢ ميں فتح كر ليا ـاس طرح صليبى جنگوں كا بظاهر اختتام هوا ـ

اتوار، 22 مئی، 2005

ناتكو قصورى ميتهى

ويكـ اينڈ پر كوشش ەوتى ەے كه اچها كهانا پكا كر كهائيں ـ واجد كەنے لگا كه بهنڈى چكن اچها بنا ليتا ەےـ واجد کراچی والا خاور کاکام باورچ ى خانے كا كام واجد خان پر چهوڑ كر ميں پيرس آواره گردى كے لئے نكل گيا ـ واپسى پر بهنڈى چكن تيار تها ەنڈيا پر محنت كى گئى تهى اور مسالوں كا توازن بهى ٹهيكـ تها ـ مگر كهانا كهاتے ەوئے كهانے ميں باريكـ ريت تهى جو دانتوں كے نيچے آ كر مزا كركرا كر رەى تهى ـ واجد سے بهنڈى كو دهونے كے متعلق پوچها تو اچهى طرح دهويا تها كا جواب ملا ـ ميں نے سوچا كه جوان لڑكے آپنى كامچورى كا الزام اور چيزوں كو دے ەى ديا كرتے ەيں كوئى بات نەيں كل ميں اس كو كوئى سالن بنا كر ديكهاؤں گا ـ اس لئے اج ميں نے سالن بنايا اور اخر پر جب خشكـ ميتهى كى بارى آئى تو اس ميں سے ميتهى كے ساتـهـ ساتهـ اچهى خاصى ريت كى مقدار ەنڈيا ميں گرى ـ ڈيڑه گهنٹے كى محنت اور كهانے كے ضائع ەونے كا دكهـ ـ پاكستان ەمارے گهر پر كهانے كے ضيائع كے بەت برا سمجا جاتا ەے اس بنى بنائى ەنڈيا كے ضائع جانے كا افسوس ەوا ـ تهوڑے سے منافع كے لئےكهانے كى چيزوں ميں نه كهائى جا سكنے والى چيزوں كى ملاوٹ كرنے والے لوگ كس سوچ كے مالك ەيں؟
ناتكو نام كى يه قصورى ميتهى ميں خريدى تهى بهٹى كى دوكان سے بهٹى كى دوكان سے يه ميرى پەلى خريدارى تهى ـ بهٹى كى دوكان يەاں فرانس ميں كافى مشەور دوكان ەےـ سينٹ ڈينى كے اردگرد رەنے والے پاكستانى سب ەى اس دوكان كو جانتے ەيں ـ بەت سے پاكستانى ملاقات كا ٹائم بهٹى كي دوكان كا ديا كرتے ەيں ـ
ناتكو نام كى اس قصورى ميتهى پر اس ميتهى كے پاكستان كى پيداوار ەونے كا لكها ەے خاور کی بنايی تصوير ناتکو قصوری ميتهی ـ اور انگلينڈ كى كمپنى يورپ ميں بيچتى ەے ـ

ہفتہ، 21 مئی، 2005

وضاحت

ذاتى طور ميں خود تصوف كے پورے سلسلے كو ەى غير قرانى سمجهتا ەوںقارى اس كو كس رنگ ليتے هيں قارى كي صوابديد چهوڑتا هوں!
,ميرے خيالات كيا ەيں اور فلسفه كيا هے؟ ميں يه بحث شروع هى نەيں كرنا چاهتا !!
عقل سليم كے ليے هر بات ميں الله نے نشانياں ركهى ەيں !!الله جو سب جانتا سب سنتا هے خالق مالكـ ەے!!الله كى كتابوں كو ترجمے سے پڑەنے والے كسى بهى فلسفے كى حقيقت كو پا ليتے ەيں
بلهے شاه صاحب وحدت الوجود كے قائل تهے يعنى نيكى بدى اور خدا سب ايك هيں فائل فعل اور مفعول سب خدا كا روپ ەيں،!!
آپ شاعرى پڑهيں آنجوے كريں هو سكتا ەے آپ كو اس ميں دل كا سكون مل جاے

آپے رانجها ەويى

رانجها رانجها !، كردى ەن ميں آپے رانجها ەوئى
سدّو مينوں ،،دهيدورانجها،،ەير نه آكهو كوئى


رانجها ميں وچ ،ميں رانجهے وچ ،غير خيال نه كوئى
ميں نەيں ، اوه آپ ەے،آپنى آپ كرے دل جوئى


جو كج ساڈے اندر وسے ذات اساڈى سوئى
جس دے نال ميں نيونهـ لگايا اوه جيسى ەوئى


چٹّى چادر لاه سٹ كڑيےپەن فقيراں لوئ،
چٹى چادر داغ لگيسى ، لوئى داغ نه كوئى


تخت ەزارے لے چل بلهيا ، سياليں ملے نه ڈهوئى
رانجهارانجها،، كردى ەـن ميں آپےرانجها ەوئى

چڑياں دى تقدير

آئى رت شگوفياں والى ،چڑياں چگن آئياں
اكناں نوں جرياں پهڑ كهادا،اكناں پهائياں لائياں


اكناں آس مڑن دى آەے،اكـ سيخ كباب چڑهائياں
بلّهے شاه كى وس انهاںدا،جو مار تقدير پهسائياں

جمعہ، 20 مئی، 2005

ايكـ لڑكا

ايكـ چهوٹا سا لڑكا تها ميں جن دنوں
ايك ميلے ميں پەنچا ەمكتا ەوا


جى مچلتا تها اكـ اكـ شے پر مگر
جيب خالى تهى كچهـ مول لے نه سكا


لوٹ ايا لئے حسرتيں سينكڑوں
ايك چهوٹا سا لڑكا تها ميں جن دنوں



خير محروميوں كے وه دن تو گئے
آج ميله لگا ەے اسى شان سے


آج چاەوں تو اكـ اكـ دوكان مول لوں
آج چاهوں تو سارا جەان مول لوں


نارسائى كا اب جى ميں ڈهڑكا كەاں؟
پر وه چهوٹا سا ، الهڑ سا لڑكا كەاں؟

درد كى دولت

جو حادثے يه جەان ميرے نام كرتا ەے
بڑے خلوص سے دل نذر جام كرتا ەے


ەميں سے قوس و قزح كو ملى ەے رنگينى
ەمارے در په زمانه قيام كرتاەے


ەمارے چاكـ گريباں سے كهيلنے والو
ەميں بەار كا سورج سلام كرتاەے


يه ميكده ەےيەاں كى ەر اكـ شے كا حضور
غم حيات بەت احترام كرتا ەے


فقيه شەر نے تەمت لگائى ساغر پر
يه شخص درد كى دولت كو عام كرتا ەے

سوموار، 16 مئی، 2005

خليل جبران اور پنجابى شاعر

خليل جبران ايكـ عيسائى لبنانى مفكّر اور اديب هوا هےـ خليل جبران صاحب كى تحريروں سے تهوڑا نقل كر رها هوں ـ
❊ افسوس اس قوم پرجو عقيدے سے مالامال هو اور مذهب كى روح سے بيگانه هو❊
افسوس اس قوم پرجس كے خواب فاتحانه هوں جو جاگنے پر هتهيار ڈال دے❊
افوس اس قوم پر جو كپڑا بهنے وه جو اس نے خود نه بناهوگندم كهائے جو اس نے خود نه بنئى هو مشروب پئےجو اسے خود نه بنانا اتاهو❊
افسوس اس قوم پر جو ٹكروں ميں بٹ جائےاور جس كا هر ٹكرااپنے اپ كوعليحده قوم سمجتا هو❊
يارو هم برصغير كے رهنے والے ايسے تو نه تهے يه هميں كيا هو گيا هےـ

اب مجے نام ياد نهيں آرها ان صاحب كا ـ پنجابي ميں كچهـ اس طرح كهتے ميں ـ
چرخه ٹٹاگهوكر مكّىتند ترٹى پونى گهس كئى
بيلے اجڑےچوى ڈهل گئى ونجلى اپنےسر توں رس كئى
ايس پرانى رهتل والياںگلاں اى بس ره گئياں نيں
سچے پيا تے سانج اسارى والياں كندهاں ڈهے گئياں نيں

اتوار، 15 مئی، 2005

ذهنوں كى موڈيفكيشن

همارى دنيا ميں هميں ميڈيا كے ذريعے گمراه كيا جارهاهے مگر انٹرنيٹ كے آنے كے بعد اميدبندهى تهى كـه معلومات كو ڈهير كهنگالنے كے بعد جستجوكے عادىآدمى اصلى بات تكـ پهنچ جاياكريں گےبى بى سى كى خبر هے كـه ـ


انٹرنیٹ سرچ انجن گوگل اپنی ویب سائٹ پر خبروں کے معیار کو بہتر کرنے کی کوشش کررہا ہے۔
گوگل نے امریکہ میں ایک ایسے پیٹنٹ کی درخواست دائر کی ہے جس کے بعد گوگل سرچ انجن پرخبروں کی تلاش ان کے معیار پر منحصر ہوگی نہ کہ ان کی افادیت پر۔
مثال کے طور پر اسِ وقت گوگل پر اگر پر کوئی خبر تلاش کی جائے تو اُس موضوع سے متعلق انٹرنیٹ پر موجود ہزاروں نتائج معیار کی تفریق کے بغیر ہی سامنے آجاتے ہیں۔ ضروری نہیں کہ بی بی سی یا سی این این جیسے متعبر اداروں کی خبریں تلاش کے نتیجے میں پہلے صفحات پر آئیں بلکہ ان کی بجائے کئی دوسرے چھوٹے اداروں کی خبریں جو تلاش کے لئے ٹائپ کئے گئے الفاظ سے زیادہ افادیت رکھتی ہیں پہلے صفحات پر آجائیں۔
لیکن نئے نظام کے بعد خبروں کے ذرائع اور اداروں کی ساکھ کو مد نظر رکھتے ہوئے کسی بھی تلاش کے نتیجے میں وہ خبریں پہلے سامنے آئیں گی جو روایتی طور پر معتبر اداروں کی ہونگی۔


يعنى كـه سرچ انجن كو هى موڈى فائى كر ديا جائے گا تا كـه بلڈى سويلين يا چهوٹا لوگ تلاش كے باوجود بهى وهى پائيں جو مفاد پرست لوگوں كے مفاد ميں هو ـ چيچوكى ملياں يا ٹوبه ٹيكـ سنگهـ ميں هونے والے حادثے كو اگر كوئى اصلى گواه آپنے لفظوں ميں اصلى بات انٹرنيٹ پر چڑها بهى ديتا هے تو تلاش كرنے والے كوسرچ انجن ميں متعلقه لفظ ڈالنے كے باوجودبهى يه خبر نه ملنے كے امكان هيں كيونكه يه خبركسى ملٹى نيشنل كمپنىيابڑے ڈاكوملكـ كى خبر رساںايجنسى نےشائع نهيں كىـ ـ بهٹى بهنگو باورے يا چكـ خليل ميں كسى غريب كى بهينس چورى كى خبر كو اگر نوئيں كے يا دهرمكوٹ كاكوئىلڑكا انٹرنيٹ پر شائع كر بهى دےتو نقارخانے ميں طوطى والى بات هو جائے گىـ ـ اپنے علاقے كى بهينس چورى كى خبر ياقتل كا واقعه كسى بهى ادمى كے لئےفلسطين كے مسئلے يا مشرف صاحب كى وردى كى كەـ مكرنى سے ذياده اهم هوتا هے ـ
اگر كسى كوچوان كا گهوڑا مرجائےتو اس كے لئےيه ورلڈ ٹريڈ سنٹر كى تباهى سے بڑاحادثه هوتا هےـ اور اگر كسى غريب كا لڑكاجوئے كے كيس يا اواره گردى ميں دهر ليا جائے اس غريب كا حال كوئى غريب هى محسوس كر سكتا هےـ اور ان كے قريبى لوگوں كے لئے يه خبر كسى فوجى ڈكٹيٹر كي موت كى خبر سے اهم خبر هوتى هے ـ خبروں كو گوگل والے كس كسوٹى پر پركها كريں گے خاور تو كوئى اندازه لگا نهيں سكتا يا يه كەـ ليں كه خاور كىنظر ميں ايسى كوئى كسوٹى هے هى نهيں ـ

اتوار، 8 مئی، 2005

همارے هيروز

بات هے عيسى عليه سلام كے پيدا هونے سے تين سو اور كچهـ سال پهلے كى ـ راجه پورس اور سكندر كى فوجيں امنے سامنےلگى تهيں سكندر جس نے هاتهى پهلى دفعه ديكهے تهے ايك دفعه تو خوف زده هوا مگر اونٹوں پر كالے جهولےڈال كرهاتهيوں كو خوفزده اور الٹابهاگنے پر مجبور كر ديا ـ اور پنجاب كى تاريخ كے پهلے جنگى هيرو غيرت مند اور بهادر راجه پورس كى فوج اپنے هاتهيوں كى وجه سے لڑائى هار گئىمگر راجه پورس تاريخ ميں پهلے پنجابى كهلوائےجنهوں نے غير ملكى حمله آوروں كو روكا يا روكنے كى كوشش كى ـ ورنه درّه خيبر كو پار كركے انے والےكسى بهى حمله آور كوكبهى پنجاب نے نهيں روكاآخرى حمله آور مغل تهے ـ راجه پورس كے دور ميں راجه امبهىسار نے روشن خيالى (غيرت مند لوگوں كى نظر ميں بزدلى) كى ايسى بنياد ركهى كه اس خطے كے اكثر لوگ اج بهى اس روشن خيالى كى روايت كے ركهے هيں ـ راجه امبى سار نے سكندر سے تعاون كيا تها اور سكندر كوهر قسم كى جنگى سهولتيں فراهم كى تهيں ـ سكندر آعظم كے بعد جتنے بهى حمله اور خيبر كے راستے ائے پنجاب ميں ان كے كبهى بهى كوئى قابل ذكر مزاحمت نهيں هوئىـ احمد شاه ابدالى كے متعلق ايك محاوره بولا جاتا تها كه
كهادا پيتا لاه دا
تے
واداه احمد شاه داه
يعنى اپني فصليں ميں سے جو آپ نے كها ليا وه تو هوا آپ كا باقي سب احمدشاه لوٹ كر لے جائے گا ـ
راجه پورس كے بعد غير ملكى حمله آوروں كے خلاف تو نهيں مگر غير ملكى قابض حكمران اكبر مغل كے خلاف پنجاب سے دلاّ بهٹى اور جيمل پهتا كي مظاهمت كا ذكر ملتا هے ـ ان تينوں نے آگرچه لڑا'ئى ميں مار كهائى مگر ظلم كے خلاف ڈٹے تو تهےدلاّ بهٹى لڑا تها اكبر مغل بادشاه سے كه اكبر نے دين الهى نام كے ايك مذهب كى بنياد ركهى تهىاور خود خدا بن بيٹها تها خدا بننےكےلئےاكبرنےريفرينڈم وغيره كروايا تها كه نهيں اس كاكهيں ذكر نهيں ملتا ـ اس كے بعد اتے هيں گوجرانواله كى دهرتى كے سپوت راجه رنجيت سنگهـ جس نے جمرود تك حكومت كىـ پرانےزمانے سےافغانستانميں رواج چلا ارها هے كه جو ادمى پڑه لكهـ جاتا تها وه پير اور روحانى پيشوا بن كر پنجاب ميں رزق كى تلاش ميں آجاتا تها اور جو كوئى طاقت يعنى اسلحه والے آدمى اكٹهے كر ليتا تها پنجاب كو لوٹنے كے لئے آجاتا تها اور جو يه دو كام نهيں كر سكتا تها وه بهيك مانگنے كے لئے آجاتا تها ـ اس لئے پنجابى ذهنى طور پر پٹهانوں سےخوفذده هيں آج بهى پنجاب كے قصبوں اور شهروں ميں پٹهان چوكيدار ركهنے كا رواج هے ـ اس سے پنجابى لوگوں كو تحفظ كا احساس هوتا هے ـ ان پٹهانوں پر اگر كسى پنجابى نے حكومت كى هے تو وه هے راجه رنجيت سنگهـ ـ مگر پاكستان كى تعليم نے هميں سكهايا هے كه رنجيت سنگهـ ايك سكهـ تها اور وه سكهوں كا هيرو هے ـ راجه پورس حضرت نبى پاك صعلم كے ظهور سے تقريبآايك هزار سال پهلے هوا هےمگر پاكستانى تعليم نے اسے ايك هندو هى كے طور پر متعارف كروا كر هندو لوگوں كا هيرو بنا كر ركهـ دياهےباقى ره جاتے هيں دلا بهٹى اور جيمل پهتا يه ويسے هى ديسى ديسى سے لگتے هيں اس لئے هيرو كے ليول پر پورے نهيں اترتے اور تعليم ميں انكا كوئى ذكر هى نهيں ملتا ـ اب ذكر كرتے هيں خالص پاكستانى هيرو جناب ڈاكٹر عبدلقدير صاحب كا ـ مگر ميرے خيال ميں رهنے ديں ان كو وقت كے فرعوں كے حكم پر پاكستان پر غير قانونى اور غير آئينى طور پر قابض مشرف صاحب نے انگريزى ميں معافى مانگنے پر مجبور كر دياتها ـ
عربى لوگوں كے اسلام سے پهلے والے آج بهى هيرو هيں تركى اور ايرانى لوگوں كےاسلام سے پهلے والے هيرو اج بهى هيرو هيں ـ پاكستانى قوم ـ اگر يه كوئى قوم هے ؟؟ تو ان كے هيرو كون هيں؟؟كچهـ افغان كچهـ عربى كچهـ ترك اور ايرانىاور كچهـ افريقى(بربر)ـ يعنى هر چيز امپورٹيڈ حتى كه وزير آعظم بهى امپورٹ كر ليا كرتے هيں ـ

اتوار، 1 مئی، 2005

آفتخار اجمل صاحب

افتخار اجمل صاحب اسلام آباد باكستان سے لكهتے هيں ـ
جاپانی خاتون کے خیالات پڑھ کر مجھے حیرت اس لئے نہیں ہوئی کہ اگر یورپ یا افریقہ میں پوچھا جا سکتا ہے کہ پاکستان میں ٹماٹر یا لڈو کھیل ہوتا ہے یا جرمنی میں کہا جائے کہ پاکستان پر انگریزوں نے آٹھ سو سال حکومت کی اس لئے پاکستان تہذیب کا گہوارہ بن گیا تو باقی سب کچھ ٹھیک ہےــ

هاں يه بهى ايك نقطه نظر هے ـ ايسا هوتا هے كه ترقى يافته ممالك كے وه لوگ جنهوں نے كبهى سفر نهيں كيا هوتا وه ايسا سوچ سكتے هيں ـ مگر جاپانيوں كى گمراهى لكهتے هوئے ميں ايك اور نقطه نظر سے ديكهـ رها تها كه وهاں جاپان ميں ميڈيا كيوں لوگوں كو گمراه كر رها هے ـ حكومت كے قصور كو كم كركے كيوںديكها رها هے اوراپوزيشن كے احتجاج كو ايك فضول ضد اور بيجا هٹ دهرمى كے طور پر كيوں ديكها رها هے؟؟مخلوط معاشروں ميں بغير بازو والى قميضيں ايك معمولى بات هے حتى كه پاكستان ميں بهى خواتين يه لباس استعمال كرتى هيں اور كسى كو اعتراض نهيں هے ـ اس لئے صرف بغير بازوں والى قميض پهنے ميراتهن كى كهلاڑى عورتوں پر مذهبى حلقوں اور ان كے ساتهـ شامل عوام كو اعتراض كيوں هوا؟ اصلى بات كيا هے ؟ يهاں فرانس ميں رهتے هوے مجهے بهى اصلى بات كا پورا علم نهيں هو سكتا مگر اندازه تو كيا جا سكتا هے كه بات اتنى سى نهيں هو گى كه صرف ننگے بازو پر اتنا احتجاج هوا هو گا ـ ترقى يافته ممالك ميں ميراتهن كا روايتى لباس ايك بنيان نما شرٹ اور انتهائى چهوٹے جانگيئے جس ميں صرف خاتون كا زير جامه هى چهپ سكے پرمشتعمل هوتا هے ـ اگراس لباس ميں پاكستان ميں دوڑ هو گى تو هنگامه تو هو گا ـ يا پهر عورتوں اور مردوں كى مخلوط دوڑ هو گى جس پر هنگامه هوا هو گا ـ عورت كے ستر كى حفاظت اسلام ميں تو هے هى اس كے علاوه بهى برصغير كے سب قبائل اور قوموں ميں عورتوں كے سر ڈهانپنے يا ڈوپٹے كا چلن هےـ بس اج كل مولويوں كےخلاف پروپيگنڈاكيا جا رها اسلئے بات جو بهى هو گى قصور تو مولوى كاهوگا ـ جس طرح پرانے زمانے ميں مشرقى پاكستان والے غدّار ثابت كيئے گئے اور جس طرح بنگله ديش كاالزام سياستدانوں كو ديا گيا جس طرح جاويد هاشمى غدار هوا جس طرح ڈاكٹر قدير صاحب كى معافى اور جس طرح وزير اعظم قتل هوئے اور كچهـ جلا وطن هوئے ـ